Povestea Blue Point, într-un interviu cu Violeta Roşu
Povestea Blue Point începe în 2007 cu o echipă de profesionişti din industria de Telecom / BPO, care au decis să creeze pe piaţa din România una dintre cele mai bune companii de call center.
Deşi putem prezenta pe scurt unele dintre cele mai importante momente din istoria companiei, suntem de părere că este mai potrivit să o lăsăm pe Violeta Roşu – Managing Partner în Blue Point Call Center – să ne ofere mai multe informaţii asupra lucrurilor ce merită a fi menţionate în legătură cu Blue Point printr-o serie de întrebări şi răspunsuri.
Violeta Roşu, Managing Partner, vorbeşte despre Blue Point
1. Cum a apărut compania Blue Point pe piaţa din România?
Compania Blue Point a fost fondată cu capital românesc de către o echipă de experţi din industriile de servicii şi telecomunicaţii, având un scop unic: acela de a livra soluţii complete de call center pentru clienţii săi.
Compania noastră a avut de-a lungul anilor o evoluţie sănătoasă, crescând de la an la an. Această creştere a venit în mod natural, prin atenţie la procese şi la oamenii pe care i-am adunat în jurul nostru. În ceea ce priveşte veniturile companiei noastre, am crescut cu aproximativ 30% în fiecare an şi suntem bucuroşi să fim acum peste 250 de oameni, aflaţi în 2 sedii, cu un portofoliu de clienţi în creştere.
Această evoluţie pozitivă ne-a oferit posibilitatea să ne extindem din ce în ce mai mult, să aducem un număr însemnat de clienţi alături de noi, cum ar fi Heineken, Hochland, Pepsi, Reader’s Digest, Ţiriac Auto sau Xerox, etc.
În acelaşi timp, această continuă creştere ne-a permis să angajăm din ce în ce mai mulţi oameni, ceea ce ne-a împins în 2015 să ne mutăm într-un sediu nou, cu o suprafaţă de 1.500 mp, mai mare cu 50% decât cel anterior.
2. Există un secret pentru ascensiunea Blue Point pe piaţa din România?
Deşi fiecare companie are propriile sale secrete şi metode de a-şi conduce business-ul pe piaţa pe care au ales-o, noi credem că cel mai important lucru pe care îl poţi face pentru a avea succes este să alegi oameni potriviţi cu care să lucrezi.
În acelaşi timp, pentru fiecare companie de servicii din piaţă sunt momente în care diverse provocări apar şi strategiile stabilite au nevoie să-şi dovedească flexibilitatea pentru a menţine evoluţia companiei. Din acest motiv, cred că o anumită flexibilitate este necesară atât în relaţiile cu clienţii, cât şi cu oamenii care lucrează alături de noi.
După cum spuneam iniţial, mai mult decât orice, pentru a menţine un model de creștere a afacerii, suntem de părere că oamenii potriviţi aşezaţi în locurile potrivite pot asigura o evoluţie constantă şi pozitivă a oricărei companii.
3. Prin ce anume este diferită compania Blue Point de alte companii din România?
Încă de la început, compania noastră s-a poziţionat pe piaţa din România cu un model diferit de a face business printr-o abordare flexibilă a relaţiei cu clienţii săi.
Din acest motiv, noi considerăm că fiecare client vine cu o identitate unică ce a apărut de-a lungul anilor în diferite circumstanţe şi condiţii. Nu trebuie să uităm că cei care apelează la serviciile noastre vin din medii diferite şi din industrii variate.
În acelaşi timp, ne place să credem că suntem diferiţi de alte companii de call center aflate în piaţă prin faptul că reuşim să înţelegem nevoile clienţilor, să ne asumăm obiectivele lor de business – pe scurt, să funcționăm ca propriul lor departament de servicii clienți.
4. Cum vezi evoluţia Blue Point în următorii ani?
Avem încredere în evoluţia companiei noastre şi plănuim să ne mărim portofoliul în anii următori. Suntem în special interesaţi să ieșim în afara granițelor prin servicii livrate către piaţa de afară și să ne mărim portofoliul de clienți existenți.
Suntem de asemenea interesaţi să acoperim noi zone de interes din industria de software şi de IT, acestea fiind unele dintre cele mai de impact domenii în acest moment din România.
5. Care sunt principalele provocări întâmpinate în relaţia cu noii clienţi?
Ne bucurăm să ne extindem portofoliul de clienți și să diversificăm din ce în ce mai mult domeniile în care lucrăm.
În acelaşi timp, trebuie să recunoaştem că partenerii noștri vin cu aşteptări noi pe care compania noastră trebuie să le transforme în realităţi, răspunzând în acest fel cererilor adresate din piaţă.
De asemenea, dacă ar fi să menţionez o provocare în munca de zi cu zi a companiei noastre, probabil că aş putea scoate în evidenţă faptul că nu este foarte uşor să organizezi o echipă nouă pentru un proiect complex într-o perioadă scurtă de timp.
6. Cum îşi îmbunătăţeşte Blue Point serviciile?
Compania noastră va avea în curând 10 ani de experienţă în această industrie şi am învăţat că pentru a fi în continuare apreciaţi de clienţi este nevoie să ne îmbunătăţim constant serviciile.
Una dintre metodele prin care se poate face acest lucru este să învăţăm din greşeli și să venit cu noi căi a răspunde la cerinţele clienţilor, păstrând în acelaşi timp o mentalitate puternică care să ne permită să rămânem conectaţi la nevoile clienţilor pentru a putea răspunde într-un mod corespunzător.
De exemplu, ne place să credem, aşa cum am mai spus, că suntem o companie flexibilă şi din acest motiv am realizat că, pentru a veni în ajutorul clienţilor noştri, trebuie să putem livra mai mult decât servicii pentru clienţi.
Din acest motiv, suntem acum pregătiţi să ne ocupam si de optimizarea altor activitati pentru clientii nostri, precum Door to Door, marketing direct sau administrare baze de date.
7. Cum sunt angajaţii motivaţi în Blue Point?
Credem în oameni și în capacitatea lor de a construi împreună. Ca atare, crearea unui mediu de lucru prietenos este o preocupare activă pe care o avem constant. Suntem încântaţi să oferim angajaţilor noștri modalități de dezvoltare atât profesională, cât și personală – de la training-uri specializate până la teambuilding-uri, petreceri de final de an, zile cu înghețată, masaj la birou sau frappe-uri.
Suntem de părere că oamenii implicați și cu rezultate ar trebui să aibă acces la poziţii în care să îşi pot pune în valoare abilitățile și talentele.
În aceeaşi măsură, credem că oamenii talentaţi ar trebui incluşi de către orice companie în diverse activităţi şi luaţi in considerare pentru noile poziţii ce apar în interiorul echipei.
8. Blue Point se află în piaţă din 2007. Cum a evoluat industria din acel moment până în prezent?
Nu încape nicio îndoială că industria de servicii din România a evoluat foarte mult în aceşti ani şi că această evoluţie a creat mari aşteptări atât pentru clienţii noştri, cât şi pentru consumatori.
Nu trebuie să uităm că România a apărut la începutul anilor 2000 ca o destinaţie foarte bună de outsourcing pentru companiile din vestul Europei, datorită costurilor scăzute de la noi şi pentru faptul că ţara noastră se află într-o locaţie strategică din punct de vedere economic şi comercial.
Pe de altă parte, este adevărat că lucrurile au evoluat. Situaţia noastră economică ne-a propulsat printre ţările cele mai dinamice din Estul Europei şi România este acum considerată de către companiile internaţionale care doresc să îşi deschidă birouri la noi.
În ceea ce priveşte aşteptările clienţilor noştri, am reuşit să observăm o mai bună înţelegere asupra calităţii serviciilor de suport şi asupra felului în care acestea influenţează imaginea unei companii.
În acelaşi timp, cei ce doresc să îşi externalizeze serviciile de suport în ţara noastră au observat că piaţa din România conţine un puternic potenţial de resurse umane şi este capabilă să furnizeze profesionişti bine pregătiţi în domenii tehnice şi în limbi străine.
În final, aş dori să subliniez faptul că industria de servicii din România nu poate fi separată de contextul european în care a apărut şi cred că piaţa internă va continua.
Blue Point este o companie de call center ce oferă soluţii customizate pentru servicii outbound (telesales, telemarketing, survey-uri, etc.) şi inbound (customer support, helpdesk info line and technical support, loyalty programs, cross sell upsell & inbound). Printre cei mai cunoscuţi clienţi ai companiei noastre, putem menţiona ING Bank, Metropolitan Life, Heineken, Hochland, Reader’s Digest, Ţiriac Auto, Vodafone şi Xerox.