„Îi văd pe oamenii din echipa mea ca pe niște prieteni” / Interviu cu Andreea Negru, Team Leader Blue Point Slobozia
Andreea Enciu este în echipa noastră de 4 ani, este teamleader și a ajuns în Blue Point odată cu deschiderea sediului nostru din Slobozia. Am povestit cu Andreea despre transformarea profesională și personală a ultimilor ani, despre echipă și importanța comunicării personalizate cu fiecare coleg în parte și despre cum păstrează motivația echipei la cote ridicate.
Lucrul cu oamenii, o oportunitate de dezvoltare personală
”Din jobul anterior, aveam experiență de lucru cu oamenii – eram ghid și trebuia să coordonez vizitatorii unui muzeu, să fiu acolo pentru ei. Cu toate astea, nu credeam că voi obține jobul la Blue Point și credeam că vânzările sunt un domeniu dificil”, spune ea. După interviu însă, Andreea a fost acceptată și a început să lucreze ca team leader. Acest rol a fost mult mai diferit însă de cel pe care îl ocupase în trecut, pentru că era nevoie să îi coordoneze mult mai mult pe oamenii cu care lucra și trebuia să fie mai orientată către obiective.
După 4 ani, spune că cel mai tare se mândrește cu faptul că echipa ei a reușit să își mențină rezultatele foarte bune în tot acest timp, mai ales într-un domeniu de vânzări provocator: asigurările de sănătate facultative. În egală măsură, este mândră și de faptul că ea însăși s-a schimbat – spune că a pornit ca o persoană vulcanică, dar care a învățat în timp să se pondereze, să negocieze și să fie mai deschisă. În plus, abilitățile sale de comunicare s-au îmbunătățit: ”M-am format cu ajutorul managerilor mei, inclusiv la nivel personal – aici am avut ocazia să văd cum arată o relație de colaborare, de echipă, centrată pe oameni, în care toată lumea te ajută”, adaugă ea.
De la o echipă de 7 oameni la una de 17: cum influențează relația de încredere rezultatele echipei
Când Andreea a început să își coordoneze echipa, toți membrii ei erau în perioada de formare – pe măsură ce echipa se mărea, rolul ei era acela de a le face introducerile, de a le gestiona procesul de învățare și de a-i ghida. Pentru că pentru mulți dintre ei era un domeniu cu totul nou, Andreea era alături de ei inclusiv la examenele și certificările pe care trebuiau să le obțină.
În prezent, rolul său e mult mai amplu și are și o perspectivă mai vastă a lucrurilor pe care le implică proiectul de care este responsabilă. Un lucru rămâne totuși neschimbat: relația de încredere pe care a cultivat-o cu cei cu care lucrează – încredere care merge în ambele direcții.
”Eu ii văd pe cei din echipa mea ca pe niște prieteni și cred că și ei mă văd la fel – avem o relație de prietenie și în afara programului de muncă. Oamenii sunt conștienți că fără aportul lor individual, nu am fi avut rezultatele pe care le-am obținut în acești trei ani. În plus, și ei știu că se pot baza pe mine și pe colegii lor atunci când au nevoie de sprijin”. Nu este deci surprinzător faptul că printre prioritățile sale, un loc aparte îl ocupă zona de confort a fiecărui agent.
De aceasta țin o mulțime de factori: de la creionarea unui obiectiv cu care agentul să se simtă confortabil, la adaptarea acestuia în funcție de focusul cantitativ sau cel calitativ sau ședințe de feedback personalizat. Acest confort poate lua mai multe forme – de exemplu, pentru unii agenți este amplasarea biroului (unii oameni au nevoie să stea în zone în care e mai liniște, alții vor să stea în birouri apropiate de agenții mai energici, pentru că se simt mai motivați în grupuri active).
Nu în ultimul rând, Andreea caută mereu mici modalități prin care să îi energizeze și motiveze pe oamenii din echipa ei: ”Facem joculețe, dar avem și obiceiurile noastre – de exemplu, recent am luat un clopoțel pe care îl sună cei care fac o vânzare. Aceasta e o modalitate nouă de a se bucura împreună’. Pentru ea, fiecare din aceste detalii contribuie la propria ei motivație și îi alimentează pasiunea pentru ceea ce face.
Curios să afli mai multe despre cum te poți dezvolta la Blue Point? Intră pe pagina noastră de cariere și programează un interviu!